Adaptarea paginilor web pentru smartphone

simulator de web design pentru smartphone

Sunt absolut convins că nicio afacere, nicio prezentare de servicii nu va rezista cu un site care nu se vede bine decât pe desktop, care are un design greu lizibil pe telefonul mobil. Rândurile de mai jos vă explică de ce a evoluat internetul în acest fel. De ce trebuie să procedați și dvs la fel.

Veți afla de ce nu mai sunt bune site-urile de acum zece ani. Și cât va mai dura până veți alerga să vă faceți un site modern. Iar dacă veți citi mai multe din articolele mele veți afla și ce trebuie să faceți pentru a fi mereu în pas cu schimbările, pentru că ele se produc, nu doar în ceea ce privește design-ul paginilor web ci în absolut orice aspect al mediului online. Însă, toate la timpul lor.

Web design-ul și telefonia mobilă

Încă mai există numeroase site-uri handicapate, respectiv cu un web design vizibil doar pentru cei care navighează pe internet de acasă sau de la birou. Nu cei care stau comod în fața desktop-ului și navighează pe net sunt în pericol, ci aceia care au site-urile astfel construite.

Adaptarea site-urilor pentru a fi vizibile pentru telefonia mobilă nu mai este un moft ci a devenit o necesitate, atât pentru cei care crează pagini web cât și pentru site-urile rămase în urmă din acest punct de vedere. Este dacă vreți o cerință pe care Google nu a impus-o prin forță, ci printr-o metodă mult mai subtilă și mai durabilă, respectiv prin dependența noastră de internet.

Practic, marea companie de peste Ocean a transformat toată branșa celor din web design, forțându-i să creeze pagini web care se văd bine pe telefoanele mobile. Mai devreme sau mai târziu vor trece toți care au site-uri din vechea generație pe site-uri care sunt „mobile friendly”.

Este măsurat în zile timpul celor care ignoră telefonul mobil, a acelora care nu înțeleg să-și adapteze site-urile. (Fițoșii spun că site-urile trebuie să fie cu „design responsive”. E același lucru, dar sună altfel…)

Sclavia prin Android

O statistică dezvăluită de cei de la „Gartner” și excelent pusă într-un articol pe o pagină din site-ul „Statista” scoate în evidență că Google s-a impus peste tot în lumea telefoniei mobile. Peste tot și definitiv, astfel încât sistemul de operare Android trasează tot ce este necesar pentru un web design care să-l deservească. Noi, cei care creăm pagini web, trebuie să facem totul astfel încât site-ul să fie adaptat pentru telefonul mobil, pentru Android, pentru Google.

android domina piata smartphoneDvs., consumatorii, veți fi în situația de a nu mai căuta nimic pe internet decât prin Google. Sunteți deja în situația de a fi dependenți de Google. Prin telefonul mobil, prin căutări, prin designul paginilor web la care priviți. Poate nu vă dați seama dar navigați numai pe pagini web cu desgin adaptat pentru mușchii lui Google. Pe altele nici nu le mai vedeți, nu apar sau le ignorați dvs înșivă, ele nefiind bune pentru Androidul dvs. (mda, și pentru câteva iOS-uri…)

Dacă degetele dvs nu acoperă cum trebuie linkurile, atunci site-ul nu va funcționa și vinovat pentru pierderi ar putea fi creatorul web design-ului. Nu înseamnă că aveți degetele prea groase, ci doar că site-ul nu a fost realizat destul de „user friendly”. Site-ul acela nu trebuie să aibă un web design pentru domnișoare ci să fie vizibil și accesibil pentru cât mai mulți vizitatori.

Dacă nu ați înțeles, Google a impus deja totul. De la web design la principiile de optimizare SEO. Nu mai există Bing sau Yahoo sau Altavista, la naiba cu ele, acum toți se supun către Google!

În 2010 Google, prin Android, avea o cotă de piață de 5% în lumea smartphone-urilor. Acum are 85%! Adică tot conținutul unui site trebuie să fie SEO după Google, trebuie să fie cu un web design user firendly și mobile friendly, adică se impun norme care altădată ni se păreau glumițe.

Refacerea site-urilor vechi pentru smartphone

Din capul locului trebuie spus că un astfel de procedeu poate fi și periculos și foarte scump, nu este doar o chestiune de web design ci și de SEO. Dacă adaptarea unui site pentru telefonul mobil nu este făcută de un profesionist, nu este lucrată cu capul, cum se spune, veți pierde tot în ierarhia Google.

Dacă pur și simplu faceți un site nou, cu un web design corect și adaptat telefonului mobil veți ajunge în fundul curții! Adică toată munca dvs de ani de zile, de promovare asiduă, de legături și de promovări pe rețelele de socializare va fi aruncată la gunoi. Veți descoperi că manopera acesta este foarte scumpă, chiar dacă e vorba de web designul produs de un Vuitton al internetului. O dată că ați plătit un web design nou, pentru un site nou și care probabil are dimensiuni impresionante. Este un site important și face parte din business-ul dvs. sau poate este chiar afacerea din care trăiți. Altfel nu v-ar păsa…

Este scump și pentru că până e gata site-ul cel nou, până începe să urce… nu produceți!

Google și terapia de grup a cumpărătorilor online

Veți descoperi că toți cei de la Google au în ei un anume parșivism. Pentru stabilirea criteriilor după care trasează regulile pentru un web design „user firendly” și/sau „mobile friendly” (s-ar putea spune că dintr-un anumit punct de vedere cele două noțiuni se confundă) ei au apelat la studii și cercetări psihologice. Și fac asta în permanență, țin cont mereu de psihologia vizitatorului unui site web, a unui magazin online, a celui care crează paginile web respective.

siote vazut printr-un simulator de web designMulți dintre cei care se ocupă de SEO constată o oarecare rapiditate în schimbarea algoritmilor de ierarhizare a paginilor web. Explicația are totuși logică și e „ruptă” din cotidian. S-a descoperit că psihologia cumpărătorului online este un foarte bun indicator pentru performanța unui web design. Adică, dacă ne bazăm pe niște studii care oferă răspunsuri în acest sens, este imposibil să nu ținem cont de faptul că 57% dintre cumpărători vor pleca de pe un magazin online dacă trebuie să aștepte mai mult de 3 secunde.

41% vor renunța la cumpărături dacă intuiesc costuri ascunse. 85% dintre cumpărători citesc review-urile înainte de a face cumpărăturile.

Ce ne spun datele de mai sus? Că este datoria celui care face web design să le introducă în site.

Și totuși, de ce trebuie schimbate site-urile?

Site-urile nu trebuie schimbate, trebuie adaptate pentru smartphone-uri, ceea ce este cu totul altceva. Am explicat mai sus că folosirea unui web design nou, așa, fără măsurile de precauție ar putea fi catastrofal. Este riscant, ar putea fi scump, dar trebuie să o faceți. Dacă vreți să aveți un site care trăiește pe net.

Pnetru a vedea dacă aveți un site mobile friendly folosiți un instrument Google, respectiv „Mobile test Friendly” Apoi, dacă tot nu v-ați convins, apelați la un simulator online.

Dacă din acest rânduri tot nu ați înșeles că trebuie să faceți schimbări (dacă e cazul) o să vă convingeți singuri.

Baftă!