cauta-cuvinte-cheie

Includerea de cuvinte cheie in paginile web

Cuvintele cheie sunt introduse în site încă din faza incipientă și se poate spune că au o importanță esențială pentru SEO. În România însă rolul lor este sau exacerbat sau minimalizat.

Deși implementarea lor ține de web design, o poziție de mijloc adoptată de cineva care face site-uri in România este un lucru destul de rar întâlnit, iar efectele sunt la extreme. Aceasta se datorează în primul rând ignoranței și lipsei de clarviziune în organizarea și redactarea conținutului unui site. Nu degeaba există servicii special concepute pentru editarea de conținut…

Pe scurt, un site plin de cuvinte cheie plasate deopotrivă în cele mai ascunse locuri dar și în cele mai vizibile, aruncate parcă la voia întâmplării și în cantitate impresionantă va da impresia de spam. Invers, un site sărăcăcios în keywords nu că nu va fi găsit de Google, dar va fi plasat necorespunzător, chiar dacă, în sinea lui, site-ul are un conținut valoros.

Oricine se ocupă cu partea de web design a unui site are trebui să aibă cunoștințe minime despre ce înseamnă aceste cuvinte cheie.

Noțiunea de „cuvinte cheie”

Un cuvânt cheie este acela care ar putea caracteriza el singur conținutul unei pagini web, al unui site. Cu cât sunt mai multe cu atât descrierea este mai amănunțită. Cuvintele cheie sunt valabile așadar nu doar pentru o pagină web ci și pentru un site întreg, aceasta din urmă fiind mai vizibilă la contrucția unui site realizat în wordpress, unde se pot defini mult mai ușor cuvinte cheie cu caracter general.

searching-the-keyword

un cuvant cheie defineste un site sau o pagina, el trebuie sa fie atat de vizibil incat sa fie ceva subiinteles, sa caracterizeze inca de la inceput o pagina web

Un cuvânt cheie, adică acel keyword pe care te ajută să-l definești editoarele de pagini web, prin metode mai mult sau mai puțin automatizate, va putea fi regăsit în conținutul intrinsec al paginii respective, în titlurile textelor, titluri, legături, etc.

Pentru a se putea spune despre un cuvânt că este cheie pentru un site, ar trebui să fie îndeplinită condiția de repetabilitate. Concret, datorită particularității lingvistice, un text ar avea de câteva ori conjuncția „și”, dar cu toate acestea nu poate fi considerată cuvânt cheie, chiar dacă are caracter de repetabilitate. În schimb, dacă un text are de câteva ori cuvântul „pantof” el va fi aproape sigur catalogat drept keyword, mai ales dacă este și indicat în acest sens.

Nominalizarea cuvintelor cheie

Cea mai uzuală metodă de indicare către motoarele cheie a cuvintelor cheie este printr-un „meta tag” special conceput de către autorii limbajului html în acest sens. El se regăsește în partea de head a oricărei pagini web și arată în felul următor:  <meta name=”keywords” description=”cuvant cheie 1, cuvant cheie 2, cuvant cheie 3, etc..”>

Meta tag-ul keywords era un element obligatoriu până nu demult. Adică un site care nu avea în codul sursă acest element făcea mai dificilă stabilirea identității acestuia de către Google. Urmarea era firească, respectiv o declasare sau chiar ignorare, iar întreaga responsabilitate cădea în seama celui care s-a ocupat de web design.

În prezent asistăm la o stare de indiferență de către Google vizavi de acest meta tag, în sensul că lipsa lui, sau dimpotrivă, încărcarea cu keywords a acestei etichete html face ca ea să fie ignorată. Adică în absența altor indici de existență și nominalizare a cuvintelor cheie, meta tagul este absolut indiferent dacă există sau nu. Ba, mai mult, eu aș opina că o proastă folosință a meta tag-ului „keywords” este în stare să declaseze site-ul.

Tag-urile din wordpress

webpage-wordpress-site

Prin realizarea paginilor web in wordpress suntem scutiti de bataia de cap cu web design-ul si devine facila introducerea de cuvinte cheie.

Cel mai elocvent exemplu de nominalizare a unui cuvânt cheie este cunoscutul tag din wordpress. Folosirea acestei facilități de către utilizatorii de bloguri este arhicunoscută. La fel, ar trebui folosită și de către cel care se ocupă (folosind o platformă de wordress) de partea de web design.

În România însă, la fel ca în altă parte a lumii (nu suntem noi cei mai cu moț în acest sens), de multe ori webdesigner-ul este un afon din punct de vedere al cunoștințelor gramaticale, ca să nu mai vorbim despre cultura sa generală. Devine deci imperios necesar ca persoana căreia îi aparține website-ul și care finanțează deci toată realizarea unui site, să fie prima care indică ce cuvinte cheie trebuie folosite. Din păcate însă, oamenii obișnuiți nu știu că trebuie să facă așa ceva și ne găsim de fapt într-un cerc vicios.

Revenind la nominalizarea cuvintelor cheie prin platforma wordpress, aceasta trebuie făcută în mod logic și fără exagerări. Aș spune că definirea cuvintelor cheie de către cei responsabili cu web design-ul unui site, de către administratori, pare a fi un fel de joacă de genul: hai să băgăm cuvinte cheie, cât mai multe, să aibă de unde să-și ia! Ei bine, o tratare de acest gen a problematicii keywords-urilor este chiar foarte păguboasă!

Cuvinte cheie exterioare web design-ului propriu-zis

Un cuvânt cheie nu se definește (numai) neapărat în interiorul unui site, de către cel responsabil cu partea de web design. Ba dimpotrivă, cred că mai abilitat în acest sens este un specialist SEO, un om care se ocupă efectiv de promovarea site-ului.

Cuvinte cheie sunt și ancorele de la care pleacă link-urile spre site-ul nostru. De exemplu, dacă pe un site oarecare este sintagma „citește despre cum se fac pantofi la Timișoara” iar de acolo pleacă o legătură spre site-ul nostru, cele mai multe șanse de a deveni cuvinte cheie sunt „pantofi” și „Timișoara”. Desigur, cu condiția ca site-ul să trateze tematica pantofilor și a orașului Timișoara.

Un keyword de mare valoare este așadar orice referire exterioară la site-ul nostru. De acest lucru nu se poate ocupa însă un om care face un simplu web design la un site, acesta trebuie să posede și alte cunoștințe, care de obicei lipsesc celor care practică proiectarea site-urilor pe genunchi și din auzite.

Mai multe relații despre cum se stabilesc acele keywords definitorii pentru un site și cum sunt ele tratate de tehnica SEO sunteți invitați să citiți aici: cuvintele cheie într-o optimizare SEO în România … dar desigur că problematica este valabilă peste tot în lume.