subdirector vs subdomeniu

Exploatarea numelui pe internet: subdomeniu vs folder

Mare parte din posesorii de site-uri si-au pus la un moment dat intrebarea: ce fac daca extind site-ul, mai cumpar un domeniu si mai comand un web design cu tot ce implica asta? Iarasi hosting, mentenanta, etc.!? Evident ca dilema este doar in parte adevarata, daca ai un administrator de site istet iti va da solutia cea mai buna, iar aceasta nu este, in niciun caz cea de mai sus.

Nu e nevoie de nume de domeniu nou, nu e nevoie decat poate de un web design nou, daca nu va multumeste ceea ce aveti deja si ar trebui doar sa-l multiplicati.

Extinderea unui site prin foldere

pionieri-subdirector

parerea mea este ca extinderea prin subdirectoare este de fapt o diluare de continut, o saracire a domeniului principal

Cand ajungem sa dezvoltam un site si dorim sa introducem in el alte sectoare, alte activitati, orice altceva, adica in termeni uzuali nu ne mai ajunge plapuma, solutia cea mai la indemana este crearea de foldere in cadrul domeniului existent.

Adica, pentru a incepe sa promovam o noua activitate, care nu este tocmai cea principala dar care, intr-un fel este si ea importanta, suntem tentati (sau asa ni se spune) ca ar trebui sa facem in site-ul nostru ceva de genul www.site.ro/activitate-noua/ unde in mod obligatoriu ajungem la un fisier index.html sau index.php…

Evident, in folderul cel nou vom avea un nou site care va incepe sa ne duca vestea, cel putin teoretic, care ar trebui sa insemne ca incepe sa lucreze in favoarea noastra si sa ne aduca alti clienti, altii decat cei care vin din activitatea de baza, sau primordiala sau cea care era inainte principala. Vom putea sa organizam si acest nou folder ca pe un site adevarat, ca pe ceva nou si bun, iar felul in care arata poate fi absolut identic cu site-ul principal, adica acelasi web design. Sau sa arate altfel, nici nu are importanta, ceea ce conteaza este doar sa aduca alti clienti.

Este o metoda simplista. Uneori da rezultate, alteori nu! Functionarea noului website depinde in cea mai mare parte de gradul de inrudire cu site-ul de baza, iar eu cred ca oricum nu va fi o functionare dintre cele mai bune, iar asta pentru ca nu merge si gata, nu e ca un altoi din pomicultura. Veti intelege mai departe de ce.

Extinderea unui site prin subdomenii

pionier -subdomeniu

un subdomeniu este ceva care are personalitate, un fel de site bine definit, ceva puternic… asa il vede Google

Pastrand ideea de mai sus a extinderii unui site web, si nu ma refer deloc la design-ul acestuia caci pentru discutia de fata este absolut indiferent cum arata, solutia pe care o recomand este crearea de subdomenii. Adica, in loc de www.site.ro/activitate-noua e mai bine sa avem www.activitate-noua.site.ro!

Probabil veti spune ca nu e nicio branza, ca de fapt este acelasi lucru spus doar putin diferit. Si da, si nu, este vorba de acelasi lucru, despre aceeasi noua activitate, lucrurile sunt spuse aproape identic si totusi lipseste ceva esential! Elementul hotarator care lipseste este tocmai propagarea, promovarea, SEO, raspandirea, difuzarea… oricum doriti sa-i spuneti, important este ca nu se poate face in mod identic si mai mult, in cazul promovarii prin crearea de foldere aceasta este extrem de greoaie.

Daca va veti hotari sa extindeti site-ul prin crearea unui subdomeniu al domeniului existent si nu a unui folder in cadrul site-ului, veti avea numai de castigat. Aceasta deoarece diferenta esentiala provine din felul in care vede Google noul dvs site din subdomeniu comparativ cu felul in care vede noul dvs site din interiorul folderului, chiar daca acestea ar fi absolut identice, atat din punct de vedere al design-ului cat si al continutului.

Pentru a se intelge mai usor cred ca e cazul sa recurg la o comparatie. Diferenta dintre un subdomeniu si un folder din site, ambele apartinand aceluiasi nume de domeniu, este ca si cea dintre o sucursula si o filiala, ambele din aceeasi companie mama. Prima nu are personalitate juridica si se raporteaza in permanenta la directiile de actiune ale companiei mama, nu face nimic fara stirea celor de sus, deci nu are putere de decizie, fara aprobarea lor si fara girul companiei nu se misca nimic.

O filiala are personalitate juridica proprie, are patrimoniu, ca atare isi poate modifica sau nuanta obiectul de activitate. Nu trebuie sa dea socoteala companiei mama decat pentru chestiunile stabilite prin directivele consiliului de conducere.

Google face diferenta

arbitre-google

la fel ca la marii actori dintr-un film, care cand apar nimeni nu se mai uita la altceva, toata lumea tine cont de Google…

Daca ati inteles diferenta dintre o sucursala si o filiala veti intelege si deosebirea pe care o face Google, dar si alte motoare de cautare, intre un subdomeniu si un subdirector. Altfel spus, indiferent ce web design trasnet veti face unuia sau altuia, promvarea si clasarea paginilor respective nu doar ca va avea alt potential de indexare, ci chiar asa se va si intampla.

Google va considera ca un site adevarat tot ce aveti in subdomeniu, iar subfolderul va fi o pagina oarecare, iar aceasta din urma daca aveti noroc.

Nu ma puneti sa va dovedesc, ci credeti-ma pe cuvant. In privat putem discuta pe tema asta, va pot da exemple concrete care argumenteaza cele spuse mai sus.

Asadar, daca vreti sa va extindeti utilizarea unui domeniu… folositi subdomeniile acestuia. este cea mai sigura si mai puternica metoda. Aceasta impotriva afirmatiilor anumitor „autostiutori” de pe forumuri si bloguri si tot felul de discutii radioafoniste. Sunt convins ca mare parte din web design-eri sunt nascuti doar pentru a-i incurca pe altii