mobilgedon

Internetul dupa Mobilgedon. Cat web design a migrat spre mobil?

Cred ca spaima celor mai multi ca dupa 21 aprilie li se vor duce site-urile in jos, ca vor fi nevoiti sa plateasca alti web designeri… a fost si nu prea! Adevarul este ca firmele serioase, cele care depindeau in activitate de site-urile lor, n-aveau nevoie de atentionarea de la Google pentru a-si face un web design adaptat pentru telefoanele mobile. Sa ai un site care sa functioneze bine de pe orice dispozitiv este o chestiune de bun simt pana la urma.

Parerea mea este ca mobilgedonul acesta nu a facut decat sa imparta si mai mult apele in cautarile Google. Adica aceia care si-au pastrat site-urile in forma lor clasica, optimizata pentru desktop au ramas cam in aceeasi pozitie, pozitionarea lor in SERP-ul Google pare a se fi pastrat neatinsa. Cei care au insistat pe adaptabilitatea la telefoanele mobile au castigat in cautarile de pe tableta si telefon.

Cat esti de fortat sa ai design-ul adaptat dispozitivelor mobile?

Desi exista voci care neaga obligativitatea unor site-uri pentru telefoanele mobile, insistand in a-si pastra imperiul desktop-ului, parerea mea este ca toate paginile web vor trebui sa raspunda acestei cerinte. Doar ca migrarea se va face esalonat, cei care chiar au nevoie de asa ceva o vor face primii, iar ceilalti vor fi luati de val, vor trece la noul sistem indiferent ca vor sau nu, iar asta din simplul motiv ca nimeni nu va mai lucra in mod exclusiv pentru desktop.

Sa va povestesc o intamplare ca sa intelegeti mai bine. O asteptam pe nevasta-mea sa iese dintr-un magazin, eram pe o banca la Iulius Mall. Langa mine s-a asezat o pereche de tineri care-si cautau perdele, probabil se mutau in casa noua sau o redecorau, ceva de genul acesta. Si stateau langa mine si butonau telefonul mobil cu aceeasi cautare: magazin perdele Timisoara. Inchiputiti-va ca majoritatea tinerilor asa procedeaza… Sunt mai obisnuiti sa caute pe telefonul mobil, acolo unde au nevoie…

Logica intamplarii este simpla: primele care vor migra integral (si) spre o varianta de site pentru mobil vor fi magazinele online. Apoi, cele care produc marfa pentru tineri, de exemplu fabricile de mobila la comanda. Si tot asa…

Probabil ca firmele de constructii vor trece pe site-uri web adaptabile ceva mai incet, asta pentru ca plansele si desenele se vad mai bine pe un monitor mai mare. Dar vor trece, fie si numai pentru ca toti cei care fac web design vor lucra doar site-uri cu valente de adaptabilitate.

Paginile web vor mai rataci un timp… prin Africa…

Acesta este un alt aspect al migrarii web design-ului spre variantele mixte. Adica, imi amintesc, cei de la Google au anuntat acum vreo doua-trei luni ca anul trecut s-a depasit deja pentru prima oara numarul de cautari de pe mobil fata de desktop. Si spuneau ca in aceasta privinta sunt vreo noua tari in care telefonul mobil a depasit bine de tot desktopul. Nu putem decat sa banuim care sunt aceste teritorii si care sunt cele unde este inca stapan calculatorul de birou.

Paradoxal, tocmai la web desgin nu ne-am asteptat sa releve insasi diferenta dintre tarile dezvoltate si cele sarace. Tocmai deosebirea dintre modul de cautare a ceva pe internet spune totul despre falia care imparte lumea in doua.

Sa mai exemplificam cu ceva. In urma cu putin timp englezii au renuntat la permisele auto clasice pe suport de hartie, migrand totul pe internet, au realizat un fel de baza de date enorma Cu vreo luna in urma… Si a iesit asa un tamblalau! Adica aveau nevoie de un cod luat de pe internet fara de care nu puteau sa inchirieze o masina, iar daca asta se intampla in Africa, unde internetul nu este chiar peste tot ceva obisnuit… vai de mama lor de englezi!

Dar cursul este acelasi, sensul este de adio doar desktop…

Concluzie: web design-ul va fi mult mai mobil!