proprietatea alt a imaginii

Proprietatea alt a imaginii, utilitatea ei in web design

Una dintre cele mai mari dileme a proprietarilor de site-uri cred ca se refera la nevoia de a avea un consultant SEO si cu ce se deosebeste acesta de un web designer!? In cele ce urmeaza voi da o sugestie despre acest lucru si voi vorbi despre un site pe care tocmai l-am luat in grija. Nu-i dau numele, nu e cazul acum, textul este despre web design si nicidecum despre lauda de sine.

Deci, am intalnit un site facut la prima vedere elegant, il poti aranja cum vrei, are module personalizabile, ar putea parea o chestie indispensabila. Adevarul este altul, dar descoperi asta doar dupa ce intri in site pentru a-i face SEO. Initial am crezut ca web designerul a uitat pur si simplu sa puna proprietatile „alt” la imagini, cand de fapt softul care face site-ul este deficitar in acest sens. Si am cautat, am cautat, peste tot in interfata de administrare a site-ului si n-am reusit nici eu sa introduc aceste proprietati. Mai mult, locul acestora nici este prevazut in baza de date…

Eu nu sunt programator si nici nu am de gand si nici nu sunt platit pentru asta, dar am observat eroarea. Ideea este ca, pentru comoditatea programatorului de php s-a sarit peste acest lucru, respectiv posibilitatea de a introduce caracteristica „alt” pentru etichetele de imagine. O alta idee, opusa programatorului este aceea ca pentru a se reusi o optimizare SEO ar trebui sa existe aceste caracteristici in fiecare eticheta de imagine. Si de aici conflictul!

Ce face aceasta proprietate „alt”, care ste rolul ei in web design? In primul rand, ar trebui sa stiti ca nu sunt de acord cu extirparea amigdalelor! Adica daca exista in organismul nostru au ele un rol. Precis. Asa este si cu aceasta proprietate. „Alt” ne spune ca e vorba de o imagine in situatia in care browserul nu poate afisa imaginea, lasa un loc liber si acolo expune valoarea proprietatii alt. Sau nu se doreste afisarea acestei imagini, iar motivele sunt variate, de la dorinta de a avea o viteza mare de incarcare si pana la reducerea costurilor cu conexiunea internet sau chiar existenta unui echipament mai vechi, care chiar nu poate mai mult.

Un alt rol al propriettii „alt” pentru o imagine este ca in cazul in care se face o legatura de pe ea, adica sta la baza unui link, ea da de fapt o caracteristica acelei noi deschideri. Practic, o defineste. Ceva asemanator cu descrierile de tip pop-up, care ne spun despre ce e vorba intr-un text, de exemplu.

Si, atunci, de ce sa renuntam la „alt”!? Mi-e greu sa spun daca a fost vorba despre o eroare (eu am vazut cum arata functia de introducere a acesteia, dar cum am spus si alta data imi plac lucrurile simple si clare) sau e vorba doar de incompetenta. Insa un lucru mie mi-e clar, si asta pot s-o spun cu toata sinceritatea: cei care fac doar web design nu dau doi bani pe ce se intampla dupa ce ei isi termina contractul! De asta sunt sigur!…

Probabil ca asteptati solutii. Adica daca nu este introdus „alt” intr-o eticheta de imagine ce facem? raspunsul este simplu: trebuie introdus! Si daca mai vreti sa stiti si cum si de ce si cand, va dau contul meu si achitati o consultatie.

La revedere.