Odată ce site-ul dvs va fi fost finalizat, mă refer la partea de web design, e bine să știți că el va exista și va fi văzut de către vizitatori în funcțe de trei criterii, mai mult sau mai puțin dependente de cât de bine a fost realizată manopera de proiectare-design;

binoclu-web

  1. Site-ul va fi vizibil și altora în funcție de cât de bine a fost realizat tehnic, adică proiectarea și design-ul propriu-zis al sumei tuturor paginilor web, optimizarea pentru motoarele de căutare, respectiv SEO;

  2. Un site va fi mai ușor de găsit într-un mod direct proporțional cu cât de mult se ocupă cineva de el, adică meșterește toată ziua ceva la design, paginile web sunt mereu actualizate, conținutul este la zi… chestiuni de genul acesta;

  3. Site-ul dvs se va duce” dacă este „dus”. Adică va fi bine văzut, ușor de găsit, dacă va fi promovat. Cea mai simplă promovare este includerea site-ului dvs la semnătura de la e-mail, de exemplu.

O metodă foarte bună de a învăța despre tehnicile de optimizare SEO si de uneletele necesare in marketingul site-ului dvs este de a invata de la Microsoft sau de la Google, dar si de la alte motoare de cautare. În mare, principiile de optimizare si de imbunatatire a designului site-ului dvs sunt asemănătoare. Puteți învăța despre corectiile ce le puteti aduce web designului urmând cursurile online ale „Atelierului digital

Află dacă ai un web design complet

Un utilizator obișnuit nu poate afla așa, cu una cu două, dacă site-ul lui a fost terminat, dacă se merită banii dați pe web design, dacă toate funcțiunile site-ului există și dacă acesta are șanse să trăiască! Adică să fie un site cu vizitatori, care transmite ceva, care vinde ceva…

Totuși, există o metodă foarte simplă de a afla dacă primele chestiuni esențiale sunt implementate. Dacă acesta există, atunci aveți șanse ca site-ul dvs să aibe un web design performant. În primul rând trebuie să vă uitați la codul sursă al prime pagini. (În Google Chrome există comanda Ctrl+U și vi se dechide o fereastră nouă… dar toate browserele au ceva asemănător…)

Verificați dacă există:

  • <title>Numele site-ului</title> adică site-ul trebuie să aibă un nume. Am întâlnit multe situații când aici era spațiu, sau cuvântul „Untitled”
  • <meta name=”description” content=”Descrierea siteului, a paginii, aici ar trebui cateva cuvinte despre ceea ce se gaseste in pagina respectiva”>

Dacă elementele de mai sus nu există, sau nu aveți decât unul dintre ele, atunci site-ul dvs are probleme… Ați dat bani pe o lucrare de web design care nu a fost terminată.

Ce este de făcut? Mi-e greu să spun, este decizia dvs., fiecare face ce vrea cu banii lui.

Perfecțiunea designului nu este capitală

Este bine de știut că site-ul dvs va fi înaintea altora, dacă are un conținut mai bun și că nu contează cât de vechi sunt celelalte site-uri, doar conținutul site-ului dvs. Da, pare paradoxal, dar în web design nu are importanță capitală cât de bine este realizat tehnic un site. Altfel spus, dacă vizitatorul site-ului dvs va găsi în site-ul pe care i-l arătați acea informație sau acel produs care-l interesează, atunci va lua de la dvs.

Oricare alt site, chiar dacă are un design web stelar, dacă nu conține ceea ce-l interesează pe client… nu-l va putea reține cu succes pe utilizator. Acesta va căsca puțin ochii, va privi la fetițele care-i arată sânii, dar va pleca de acolo și va veni la dvs. Păi cine dă bani pe ceva ce nu-i folosește!? (Sunt desigur excepții, dar noi vorbim despre oamenii normali.)

Puteți citi argumentări în „Trei cuvinte despre promovare

Am ajuns și la acel paradox al web designului, respectiv că poți avea cel mai frumos site (cine și după ce criterii apreciază frumusețea? Întrebare retorică și antică, desigur…) dacă nu te găsește nimeni, sau ai marfa cea mai proastă! În lumea reală ar fi corespondentă expresia: e frumoasă dar proastă ca noaptea!

Frumusețea nu este cheia succesului

Ca să înțelegeți titlul de mai sus, presupuneți că aveți un site cu o estetică nemaipomenită, să presupunem că e un site de prezentare combinat cu un magazin online, ceva extraordinar, adică pe care ați dat o mulțime de bani. Dar, chiar dacă e frumos, chiar dacă aveți impresia că are un design nemaipomenit, webdesignerul a fost unul renumit, totuși, la dvs în magazin nu intră nimeni. Este frustrant! Să ai cel mai frumos magazin și să nu intree nimeni în el. De ce?

Dacă vă uitați la un site, vă place, vă ziceți în gând că „Doamne, ce frumos, aș vrea și eu unul asemănător”, întâi de toate ar trebui să reflectați cum ați ajuns la acel site al cărui design v-a încântat!? Vreau să spun: ați ajuns la el din întâmplare? V-a fost recomandat? L-ați găsit pentru că ați căutat site-ul în sine, sau produsul pe care-l vinde? Și s-ar mai putea pune astfel de întrebări care, toate, vin să demonstreze că estetica unui site, ceea ce înțeleg neinițiații când le spui de „web design”, nu reprezintă cheia succesului. Nu singură.

Sunt o mulțime de factori care conduc la un site de succes, iar web design-ul este cu siguranță unul dintre ei dar nu singurul. Iar dacă nu este realizată o armonizare între toate componentele existenței unui site atunci, cu siguranță, el nu-și va atinge scopul. Sau, ca să fiu răutăcios, el va fi exista doar pentru a satisface niște orgolii. Dar nu va lucra pentru nimeni. Va fi un site obez, adică unul care nu se mișcă, nu este-n stare să se-ncheie la șireturi singur, oricât de frumos ar fi el….