Prețurile în web design. Cum se ia o țeapă…

preturi in web design tepe

Una dintre cele mai frecvente întrebări care mi se pune este: cât costă să-mi faci un site? Un răspuns ar fi următorul: depinde, ce anume vreți?

Într-adevăr, cât costă un site ați putea întreba dacă un serviciu de web design ar fi ceva asemănător cu o marfă, de exemplu prune, cât costă un kil de prune? Dar și aici vânzătorul ar putea răspunde printr-o întrebare: depinde, cumpărați mai multe kilograme?

Prima concluzie ar fi aceea că în web design, ca dealtfel în toată sfera de servicii destinate spațiului web, totul este negociabil. Și să vă mai spun ceva: în lumea creatorilor de design web, la fel ca la toți prestatorii de servicii, totul se ghidează după principiul cererii și ofertei. Altfel spus, puteți găsi creatori de site-uri care lucrează pe mai nimic sau firme care vă storc de bani!

Prețurile în web design sunt (oarecum) la fel ca la prune, dacă fructele au fost furate atunci le veți cumpăra foarte ieftin. La fel ca la măgari, dacă animalul e putoare și preferă să stea în mijlocul drumului decât să ducă un sac în spate, atunci îl veți lua aproape moka… Dacă vreți legume „bio”, adică sănătoase și care au crescut fără ingrediente chimice și care au toate calitățile, atunci veți plăti un cu totul alt preț. Așa este și-n web design: calitatea costă!

Poate că o expresie foarte potrivită ar fi una copiată din viața de zi cu zi, perfect aplicabilă în lumea celor care fac web design: „Multă lume, puțini oameni!”

alte texte pe acest subiect:

De ce se iau țepe cu site-urile

Singurul lucru pe care-l știtți despre un site este că aveți nevoie, că vreți să aveți un site pentru dvs sau afacerea dvs. Vreți să vă prezentați produsele, serviciile, aptitudinile dvs. Atât știți, iar ca atare colindați internetul ca să aflați cât costă, cine face mai ieftin, ce vă place. Ar trebui să aflați, dacă nu cumva știți deja, că orice lucru pe lumea asta valorează atât cât plătiți pentru el, că probabilitatea de a fi păcălit (sau de a vă păcăli dvs înșivă!) este cu atât mai mare cu cât cumpărați un produs despre care nu știți nimic. Că nu tot ce este frumos este și bun, ca la femei dealtfel…

Principala cauză pentru care ați putea lua țeapă este așadar propria dvs ignoranță în web design. Este evident, nu știți ce înseamă un site, cum funcționează, ce face și ce ar trebui să facă. De acest lucru profită „țeparii”, iar chestiunea nu este valabilă doar aici, ci în toate aspecctele vieții reale. Cu cât o marfă sau un serviciu are un grad mai ridicat de tehnicitate, cu atât sunt mai multe șanse ca despre aceasta să știe mai puțini oameni…

Închipuiți-vă că vreți să cumpărați o mașină de ocazie! Realizați câte întrebări vă veți pune, câte frământări veți avea!? În lumea paginilor web este la fel. Singura mea recomandare este aceea ca înainte de a vă hotărî să comandați un site să aveți noțiuni elementare. Nu să știți să faceți un site, nu asta contează, ci să știți ce trebuie să facă un site! Și ce trebuie să conțină. Ce înseamnă de fapt un web design bun…

Pentru a nu lua țeapă e bine să citiți cât mai mult. Dar nu dintr-o singură sursă, alegeți informații despre web design de la mai mulți autori, căci altfel s-ar putea să aveți proasta inspirație de a vă informa greșit. Deci, mai multe surse, șanse mai mari de a fi corect informat! Web design-ul nu este ceva ultrasecret, nici nu va fi vreodată, dar trebuie să fiți în cunoștință de cauză dacă ați decis să aveți un site.

Prețuri mici și țepe mari

Una din ele mai mari țepe care se iau vine din anunțuri de acest gen: „Poți avea site-ul de la 49,99 lei!” Mă rog, ceva asemănător, rețineți doar ideea, că vi se oferă ceva cu mult sub prețul pieței, ofertă la care aproape sigur „va mușca” vreun amator de chilipiruri. Un web design la prețul acesta de dumping va fi ca „verigheta de aur” cumpărată de la țigani pe stradă!

Vă garantez că un site construit după o ofertă „trăsnet, de șoc, extraordinară, numai până la sfârșitul lunii” va avea probleme. Fie nu funcționează, fie nu va putea fi găsit vreodată de cineva printr-o căutare pe Internet (cu Google de exemplu), fie costurile „mici-mici” incipiente vor ajunge în final să fie „mari-mari”!

Țeapa de tip Dacia Logan

Era mai demult o ofertă la mașini de genul: Cumpără un autoturism cu doar 5.000 de euro! Oau! Și la care dacă te băgai aveai să constați că dacă ai nevoie de covorașe (cine naiba nu vrea!?) trebuia să mai plătești nu știu cât, dacă vrei lumină în portbagaj încă o sumă, mânere ca să te ții de ele iarăși niște bani, ajungeai în final la concluzia că mașina pentru a fi mașină costă nu doar 5.000 de euro!

La fel ca în exemplul de mai sus procedează țeparii din lumea web design-ului. Ei vor spune ceva de genul: aaaa, păi doriți și o galerie foto? Păi asta mai costă 50 de euro. Doriți un formular de contact? 30 euro. Vreți să vă înscriem în Google? 100 euro. Ajungeți să vă coste habar n-am cât, dar oferta de web design se transformă într-o adevărată păcăleală, cel puțin sub aspectul prețului.

Țeapa lui Făt-Frumos

Un nume generic pentru o comandă de web design în care oamenii care sunt păcăliți în acest fel, probabil cel mai ușor și cei mai mulți. Se ia țeapă în sensul că site-ul este frumos, arată bine, dar nu e bun de nimic! Nu se vede pe net, adică Google nu ți-l arată decât dacă-l cauți în mod explicit, nu mai vorbesc de partenerii de afaceri care te întreabă „da, ai un site? dă-ne și nouă adresa să vedem!”

Este genul de site cu floricele (expresia-mi aparține…) unde totul e cum vrea clientul. Unde sunt poze frumoase și design-ul este excelent. Din punctul de vedere al clientului! Vreau să vă spun că un web desinger serios se va „certa” cu clientul, îi va atrage în permanență atenția asupra pretențiilor acestuia: „domnule, nu e bine așa, eu pot să vă fac, dar nu e bine pentru site, se încarcă greu, nu se vede pe telefonul mobil”, etc….

Morala de final: Web design-ul sigur…

Dacă ați reținut ideile de mai sus ați înțeles că se pot lua țepe în nenumărate feluri, iar în web design părerea mea este că se poate trișa foarte ușor. Nu există însă o rețetă anti-țeapă, eu nu cunosc. Singurul lucru recomandat este să vă informați cât mai bine. Aveți șanse mai mici, dar nu sunteți scutiți la modul absolut.

Poate că una dintre soluții ar fi să căutați cât mai mult. Să-i observați rezultatele candidatului. Să alegeți pe cel cu care rezonați cel mai bine. Nu știu. Nu există nimic perfect. Nici în web design și nici în altă parte.