Web design sub umbrela celor de la Google!?

web design sub umbrela google

Cei de la Google dau de înțeles că nu e nevoie de un web design superfantastic ca să ai o afacere online. Nu e nevoie nici de filme video făcute de profesioniști. Desigur, când auzi așa ceva îți vine să râzi, adică nouă, celor de aici, din România, unde majoritatea observatorilor și promotorilor a tot felul de afaceri ar dori să păstreze în continuare dominația celor care fac web design la modul profesionist, a specialiștilor SEO asupra publicului larg, adevărat afon în ce privește construcția unui website.

Cu atât mai multă bună dispoziție veți avea dacă vă spun eu: „domnilor, nu e important cât și ce fel de estetică au paginile voastre, ci contează ca ele să fie găsite, iar ele nu vor fi găsite decât dacă le faceți pe plac celor de la Google!” Adică web design pe gustul lor! Desigur, nu veți crede pentru că așa sunt oamenii, cred greu în ceva ce nu vine de la o autoritate, iar eu nu sunt angajatul nimănui, cu atât mai mult al celor de la Google.

Afirmațiile mele ar fi avut acoperire dacă ați fi citit sau urmărit cursurile „Atelierului Digital” dar pe care eu, cel puțin, nu le mai pot vedea pentru a vă sugera exemple concrete despre inutilitatea web design-ului tradițional. Totul devine marketing și are un singur sens: pecuniar.

Abandonarea ideii de „pentru toată lumea”

Aceasta pare a fi mesajul noii direcții în care a luat-o „Atelierul digital”, și unde nu mai sunt admiși chiar toți, ci trebuie să ai cel mult 35 de ani! Adică, aș putea să interpetez eu, dacă treci de 35 de ani devii un incapabil și nu se mai prinde web design-ul de tine, nici SEO, nici nimic! Internetul ăsta va fi pentru tine ca apa pentru gâscă, adică poți să dai din labe cât poți că tot degeaba!

Așadar, nu mai este deloc vorba de dobândirea unor competențe digitale, ci este ceva cu dedicație.

Ziceam că, după câte pricep eu, cei de la Google parcă ar fi concesionat totul și s-a transformat într-un atelier digital de web design care merge prin țară și predă competențe digitale. Mă rog, este o chestiune despre care nu contează ideile mele, lucrurile vor merge oricum mai departe, iar substratul este unul mult mai perfid și n-are nicio legătură cu web design-ul clasic, modern, tradițional, alambicat, inovativ, deștept, slab, excelent sau cum vreți dvs! Pare a fi mai degrabă o recrutare de viitor personal, iar experiența mea de viață și anii grei de presă din spatele meu m-au determinat să mă prind cam cum stă treaba asta.

diploma-expert-web-designDacă veți analiza componența „trainerilor”, dacă veți observa activitatea pe care au desfășurat-o până acum aceștia și dacă veți avea bunăvoința și (mai ales) capacitatea de a înțelege că nu tot ce zboară se măncâncă, veți realiza că aceste cursuri gratuie care vin în orașul tău să predea „antreprenorilor” (de 16 ani) competențe digitale nu au nimic de-a face cu web design-ul. Ci doar cu partea de reclamă a industriei internetului, cu acele „pay per click”, cu reclamele și cu chestiunile adiacente.

Mie-mi miroase a deturnare românească.

Web design-ul și convertirea la AdWords

Mediul online, gratuitățile și toate binefacerile internetului nu ar fi posibile fără o susținere financiară. Ca să înveți web design, SEO, marketing online… nu se poate face așa… pe gratis, este absolut cert. Mi se pare însă perversă aluzia că vei putea fi certificat SEO de către Google, că te vei putea angaja în baza acestor diplome pe care le primești după absolvirea cursului, aluzii făcute în scopul de a avea cursanți.

Lucrurile de mai sus sunt cu atât mai ciudate cu cât cei de peste Ocean spuneau nu de mult că ei nu vor emite certificări Google, fapt pe care l-am remarcat și eu în articolul „Google nu va emite certificate SEO”. Iar să faci web design sub girul Google, mă rog, să obții calificare din partea lor este deja mai mult decât o concurență neloială.

Marele joc este însă altul, nicidecum școlirea cuiva pe gratis, atribuirea de competențe digitale, cursuri de web design și SEO, bla-bla-bla… E vorba, cred, despre o mare acțiune de recrutare în domeniul marketingului online, al acelor afaceri care se fac în publicitatea online.

Ceea ce mă nedumerește însă pe mine este cine și cui dă țeapă!? Căci mie așa-mi miroase chestia asta, ceva care a început foarte frumos, iar dintr-odată totul se transformă în ceva cu restricții, cu promisiuni simulate și care nu se vor onora…

Cine naiba va angaja pe cineva care nu a făcut o școală autorizată, certificată? Căci diplomele de web design, atelier digital sau SEO-man sau marketinguț obținute după acest curs nu sunt bune de nimic. Acesta este adevărul. Iar când zic „bune de nimic” e vorba că nu te poți angaja cu o astfel de diplomă!